;

duminică, 6 mai 2012

Oscar si Tanti Roz

         Oscar si Tanti Roz este un roman scris de Eric Emmanuel Schmitt. Cartea asta am ajuns s-o citesc din intamplare. Nu am mai citit niciodata nimic de el. Am citit o cronica de teatru, acum la Bucuresti de joaca Oscar si Tanti Roz si tare mi-ar placea si mie sa o vad. 
         Asa carte n-am mai citit niciodata, nu stiu cu ce sa o compar, dar mi s-a parut foarte frumos scrisa. Sfarsitul este previzibil, e povestea de viata a unui pusti de 10 ani care are leucemie, Oscar zis Cap de ou. Acesta se imprieteneste cu Tanti Roz, o infirmiera care ii da putere, incredere, speranta si care il indeamna sa-i scrie lui Dumnezeu ca sa nu se mai simta singur. Oscar nu crede in Dumnezeu si... totusi Tanti Roz il face sa creada. Tanti Roz are niste povesti incredibile, se pretinde fosta luptatoare de wrestling, e hazlie si iubitoare.
          Toata cartea sunt scrisori scrise lui Dumnezeu si asta pare ciudat/neobisnuit la prima vedere. 
          Intamplarile prin care trece personajul, modul in care le expune, filozofia lui si jocul in care intra datorita lui Tanti Roz, "o zi egal cu zece ani", sunt veritabile lectii de viata cu mesajul ca trebuie sa te bucuri de viata la orice varsta. Oscar se bucura cand a scapat de pubertate, la 20 de ani s-a casatorit cu o colega de spital,  la 30 de ani avea nevasta in operatie :),... si asa mai departe pana la 110 ani :) sau 
:(.
      Cartea asta are de toate, e despre iertare, iubire, acceptare, inocenta, prietenie,viata si moarte. E amuzanta si trista deopotriva. 
        Daca vrei sa stii ce scria pe pancarta de patul lui Oscar trebuie sa citesti cartea. Iti ia o ora. Atat. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu