;

miercuri, 15 februarie 2012

Zâmbet de copil - o carte faina!

         Zilele astea a  aparut, in conditii grafice deosebite,  cartea Zâmbet de copil : Teatru scolar de Nicoleta Câmpian, prefata Ioan Nistor, ilustratii si design coperta Dan Marius Cosma.
     Traim niste vremuri interesante. Nu prea se mai scrie dramaturgie. Sa insemne asta, oare, ca nici nu se prea citeste?  
        Mie cartea asta mi-i draga, pentru ca ma leaga o lunga prietenie cu autoarea, pentru ca-mi amintesc, de pe cand piesele erau in lucru, replici sau deznodaminte, situatii de la repetitii sau "simple haha"-uri...
         Dar este, oare, simplu sa faci pe cineva sa rada? As zice ca nu. 
        In cartea asta sunt cuprinse sase piese de teatru frumoase, scrise cu mult suflet, cu savoare, amuzante,  ironice, ancorate in realitate (persecutarea institutiilor de cultura) sau duse in lumea basmului (zane, spiridusi, Mos Craciun) acolo unde binele invinge raul. 
        Piesele au fost scrise initial pentru elevii ei, eu am vazut o singura piesa, era un festival de teatru pentru tineri si piesa ei "Tipic romanesc" cuprinsa in carte a luat premiul cel mare :). In sala erau vreo 300 de oameni, cred eu (poate mai multi), oameni care radeau, aplaudau, vibrau o data cu scena. Meritul e, desigur, al actorilor dar si al regizorului-autor, Nicoleta Câmpian! 
        Lectura placuta! 
            
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu