;

marți, 19 iulie 2011

Castelul Lonyai - Mediesu Aurit

Excursie de duminica... am fost la Castelul Lonyai de la Mediesu Aurit (jud. Satu Mare), noi cei trei veseli naparstoci :)


            Castelul, ruinele... se degradeaza de la an la an. Autoritatile inteleg sa salveze cetatea prin proptirea cu niste lemne a ferestrelor. Da, tot e ceva. Decaaat nimic... Balariile dintre peretii cetatii ajung la dimensiuni impresionante. Urzicile de un metru jumate.Nu se vad zidurile de vegetatie. Cresc copaci pe ziduri. Aiurea. La intrare se coseste. In interior... vorba ceea afara-i vopsit  gardu, inauntru -i leopardu!
                Mie imi plac ruinele astea. Nu inteleg de ce un fiu al "satului",  care ia ajutor social, nu coseste si pe acolo. Intotdeauna am fost vara si mereu liane-de-liane pe acolo. Nu inteleg de ce nu exista doua table, bine... fie una, pe care sa scrie un istoric al cetatii, o descifrare a inscriptiei de la intrarea in castel, o legenda locala...  O fi tare greu sa scrii, bag de seama. Mda, NU stiu ce sa zic, alta explicatie nu gasesc. Eu despre castel am citit pe net. 
            In rest frumos. Am mancat corcoduse si am stat la o poveste la umbra, latiti pe iarba, cerul senin, plin de randunele. Chiar multe randunele :)
            A question still remains... de ce-l lasa asa in paragina? Nu-i pacat? Cand vor invata si romanii sa aiba grija de "pietrele" lor...? Nu stiu,niciodata inclin sa cred, vezi ce-au facut cu  parcarea de la Sarmisegetusa... :D   







Să ai o zi super! >:D<
       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu