;

miercuri, 15 iunie 2011

Vocatia banului si BOR

              Desi traim acele vremuri cand nimic nu trebuie sa ne mai mire sau sa ne surprinda, noi delicatii ne mai miram, vorba ceea din copilaria mea fericita " ma si mir si ma turtur, si ..." . Incredibil, dar adevarat. BOR (Biserica Ortodoxa Romana)  izvor nesecat. So, intr-o minunata zi de sarbatoare, Rusaliile, mai exact, o familie binevoieste a boteza un copil, copilul lor. Minunata taina se savarseste, vine preotul la care s-a apelat si isterizeaza in ditamai biserica ca de... celalalt preot, al trei-lea  a oficiat slujba si cum adica? El nu ia banii? Niste bani? Mama, care se stie, pacatoasa fiind, tre sa stea la intrare sau chiar afara, n-a vazut exact care preot ca tinut copilul... In fine, mama ca un om decent ce este se scuza. Mama de unde sa stie ca sunt trei? Nu-s cam multi trei? Mda. Preotul pleaca intempestiv ca a fost lucrat pe la spate (asa a zis el)... hmmm... preotul doi Face ceea ce trebuie, mama nu vede cine ce face. In final,  erau doi copii botezati de doi preoti.Fiecare pe al lui. Un preot face semn tatalui, dupa ce face molifta mamei, ca ar avea de platit 50 de ron pentru molifta, apoi nasilor ca ar avea de platit 50 de ron pentru fiecare preot, adica pentru doi, ca al trei-lea(care de fapt trebuia sa oficieze taina, dar ei stiu ce neintelegeri aveau, ca profanilor, la urechi, le ajung numai zbieretele) plecase ranit... Cum adica pentru fiecare preot? Na in fine, un turc ca mine n-ar intelege niciodata chestia cu vocatie catre teologie. Nuuu, vocatia catre bani, vocatia catre 50 Ron, da ea exista... Trist dar adevarat. Apoi, nasilor li se cere sa plateasca cate 50 de ron pentru fiecare preot. De ce pentru fiecare preot? Eu niciodata n-am stat in 50 de ron. Sau in alti multipli de 50 de ron. Penibil.
       Eu stiu ca exista si altfel de preoti. Am botezat si eu un copil (drag) si nimic nu se regaseste din povestea de mai sus. Dar, sa vina un preot si sa-ti zica in biserica ca esti nesimtit...  pentru ca ei nu s-au inteles acolo in fata cine ce copil boteaza...oare poti duce? Eu nu. N-as putea.Clar.Pentru ca sunt o delicata.Oamenii astia care fac buna reclama BOR si breslei lor. Penibil.
       Doamne ajuta! La toooooaaaata lumea.Si celor ce minte mai putina au , da-le Doamne, te roog. Raman oameni simpli cu dileme, trileme si intristari in momente cand inima lor ar trebui sa tresalte de fericire, siiii nu, nuuuu-i normal. Ramai cu un gust amar cand ar trebui sa fie numai lapte si miere. Sa zic ca-n bancul de l-am auzit azi... nasol :). La lucruri prestabilite trebuie sa simti cel putin nectar,  daca nu ambrozie.
      S-aveti o super zi :). Eu is indignata, da-mi trece...   stii mai eraau doua magarii de adaugat, tot de la botez, dar deja si astea mi se par prea de tot, pentru ca da, eu sunt o delicata :)

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu