;

duminică, 21 august 2011

Budapesta :)

            Cei doi veseli naparstoci pleaca la Budapesta :).
          iaca am ajuns si la Budapesta. prima chestie cand am ajuns acolo a fost ca trebuia sa ne luam un abonament "Budapest Card Travel" pentru a calatori cu orice mijloc de transport. ok. Tanti de la bilete englezeste nu stia si eu mi-am uitat limba maghiara acasa. :P. in fine, ne-am inteles cam cu toate mainile :). apoi cu metroul... poi sa fie clar ca eu nici la Bucuresti n-am inteles cum se circula cu metroul (dar nu am avut harta) deci ma si gandeam ca of si vai :). Dar nu, totul era clar (ne-am mai incalcit noi pe ici pe colo, schimbi nivelul, multe intrari si iesiri), se anunta toate statiile, scrie pe perete tot traseul, nu-mi amintesc sa fi scris asa si la Bucuresti dar nu prea conta ca acolo stiau ceilalti asa ca la ce bun sa-mi mai fi batut si eu capul sa fiu atenta. acolo anunta statiile si in tramvai deci foarte clar totul. 
            Ungurii nu prea stiu limba engleza, parerea mea. Am intalnit foarte putini unguri si ungureste nu prea am auzit vorbindu-se prin preajma mea, turisti de toate natiile si de toate culorile cu aparatu foto si cu harta in mana. 
            Budapesta este o capitala frumoasa, cu o arhitectura asemanatoare cu cea din Transilvania. Aduce mult a Bucuresti, Timisoara+Arad, Sibiu, Oradea. O gramada de stradute cu case vechi pe care iti era mai mare dragu sa te ratacesti. Ne-am luat si un tur al orasului.  Am vazut marile obiective, acel top 10 care nu trebuie ratat: Piata Eroilor, Parlamentul, Zoo, Basilica Sf. Stefan, Citadela, Cetatea Buda, Bastionul Pescarilor, Muzeul de Arta, Marea Sinagoga+Muzeul terorii n-am intrat ca n-am ajuns la timp, Vaci Utca, si multe altele. Am fost si pe Dunare cu vaporu, in doua seri. Foarte frumos.   
           Orasul este foarte curat. Liniste peste tot. N-am auzit oameni zbierand in mijlocul strazii si nici usi de masini trantite. Am vazut trei cersetori intr-o saptamana. Preturile comparabile cu ale noastre. N-am vazut ceva deosebit ca sa imi cumpar. Pantofii mi s-au parut mai scumpi ca la noi, in rest ca la noi. M-a dezamagit H&M, nu mi-am gasit chiar nimic sa-mi cumpar de la ei. Chiar asa? Incredibil. :P
          Mi-a placut foarte mult pe acolo. Asa ca, daca aveti vreme, dati si voi o fuga pan` la Budapesta, zic io ca merita. >:D<
PS: poze maine. azi numa` stau :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu