;

vineri, 18 iulie 2014

Ghicitori ?

Cui nu ii plac ghicitorile?
       Am dat astazi peste o carte minunata cu ghicitori. Mi-am amintit de copilarie. Imi amintesc ca o data stateam in bucatarie cu tati si ii citeam ghicitori. Nu stia raspunde la toate (sau se prefacea) si ne-am distrat grozav. 
       Astea, mda, ca doar nu exista ghicitori numai pentru copii, mie mi s-au parut complicate :))  Si.... raspunsurile si mai complicate mi se par.
       Asa trase de par, dar hei, asta e semnul ca oricine poate sa scrie ghicitori! Ceea ce e  foarte bine :D!  Am selectat cateva ca mi se par aiurea, fie formularea, fie raspunsul. 
       1.Lin coboara pe gorgan/ Un mar rosu... ionatan
2.Cine-i semnul de-ntrebare din spuma alba de mare?
3. Pulbere de aur fina/ Pe albastra muselina
4.Ciugurele, mugurele,/Fluierasul dupa ele
5. In aer ramurile-si are/ Acest trofeu de vanatoare
6. Peste nori facand pe asus/ Si-a uitat in urma glasul
7.O teasta goala, fireste/ De atata gol plesneste
8. Trei mosoare din fier, grele, /Bat pietrisul de sosele

Te rog sa nu tragi cu ochiul la raspunsuri. Nuuuu, gandeste-te bine. Eu as fi raspuns altceva. Deci n-as fi buna de "ghicitoare" :). 

1.Amurgul ; 2. Lebada ; 3. Stelele ;4. Pastorul si oile ; 5. Cerbul ; 6. Turboreactorul 7. Balonul ; 8. Compresorul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu