;

marți, 27 mai 2014

Biblioteci din Helsinki (3)

         Atunci cand am ajuns la Helsinki mi-am dorit sa vizitez cel putin o biblioteca. Timpul liber era relativ scurt si voiam sa vad/gust putin din toate. Dar dupa ce am vazut o biblioteca -filiala din oraselul lipit de Helsinki, din Espoo unde "locuiam", am zis ca e musai sa vad cat mai multe cos` it`s preety amazing.      
            Bibliotecile finlandeze - spatii de invatare pe tot parcursul vietii., Spatii incredibile, facilitati multe, servicii diversificate, activitati artistice, recreative, scena pe care se pot produce artistii sau utilizatorii, aici ma gandesc la un debate sau la momente artistice, sali de conferinte puse gratuit la dispozitia utilizatorilor, fac din biblioteca locul unde oamenii ies ca sa socializeze, sa se intalneasca, sa lucreze, sa se distreze sau sa piarda vremea. Biblioteci in care trec pragul mii de utilizatori in fiecare zi! In conditiile in care sunt mai multe biblioteci/filiale la distante mici. :)
           Biblioteci ca spatii de experimentare si de invatare. Carti si ace de tricotat sau masini de cusut laolalta. Mie nu mi s-a parut nimic nefiresc cand i-am vazut pe oamenii aceia ca le foloseau in biblioteca.
"Strong libraries, strong societies"... da, chiar cred asta. Dar nu e destul sa cred doar eu si  cu inca o mana de bibliotecari, din pacate. 
           Bibliotecile lor arata asa cum ar trebui sa arate toate bibliotecile. Nu ei sunt departe, noi suntem in urma :)!
          Cu ideea asta am plecat din Helsinki. Cu gandurile astea...
 PS:  De mergeti in Helsinki intrati in prima biblioteca ce va iese in cale, pentru ca toate sunt frumoase. Si da, trimiteti-mi si mie poze, va rog, adica insist :).
        
          Zilele astea am vazut niste poze pe FB, traiasca FB :)! Mai jos, pun niste poze si niste impresii de-ale Luminitei Corneanu, care a fost de curand acolo. Iti multumesc Luminita pentru poze. 

          "Biblioteca din Espoo. Spatii speciale pentru adolescenți, spațiu exclusiv pentru fete, spațiu pentru copii foarte mici, 60000 de CD-uri cu muzică, o cameră cu pian , 4000 de utilizatori zilnic." 4000!











Filiala Tapanila






Pur si simplu...MINUNAT! 
Despre biliotecile in care am fost eu cititi  mai jos, sau alte impresii din Helsinki, in arhiva, luna martie 2014:
http://www.istraterestra.blogspot.ro/2014/03/helsinki-si-bibliotecile-1.html
http://www.istraterestra.blogspot.ro/2014/03/helsinki-si-bibliotecile-2.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu