;

miercuri, 11 aprilie 2018

Chișinău

           Mi-am dorit să ajung și la Chișinău, și am ajuns cu bucurie. E cam departe de Satu meu...
Am avut un pic de timp să rătăcesc pe străduțe și mi-a plăcut. Oameni calzi, gata sa iti arate drumul si sa te sfatuiasca sa mergi cu autobusul, ca sunt 7 ”cartiere” pana  la... Din autobus nu vezi prea multe, asa ca m-am plimbat si am intrebat daca 7 cartiere e mult. 25 de minute”walking” :). Ok, atunci sa luam Chisinaul la pas, mi-am zis :). Cladiri interesante, parcuri mari, graffitti-uri faine, nou și scorojit, ploaie și soare...
        Am avut bucuria sa merg și la teatru, un dar frumos din partea organizatorilor, un spectacol foarte frumos la Teatrul National ”Mihai Eminescu”, o drama : ”Pomul vietii”. Mi-au dat lacrimile la sfarsit, nu din cauza deznodămantului (previzibil) ci pentru ca `in filmele mele, daca ajungeam la Chisinau, voiam la teatru` si am ajuns. Pentru ca e bine sa ne facem si noi daruri, de ziua lui Nichita (Stănescu) și nu numai a lui, am mers la Teatrul ”I. L. Caragiale” la  spectacolul Banii, banii sau borsetka, o comedie savoroasă. Am stat fix la cucurigu, sala era plina.
         Interesant Muzeul ala Militar printre blocuri.N-am intrat in el, doar in curte, erau niste tancuri si avioane de razboi... Interesanta senzatie am incercat! Frumoase parcurile, maaari. Tare mari. Parcul ”Memorial Eternitatea”, cu niste pusti si cu un foc ce arde la mijloc, in memora eroilor cazuti in razboi, Parcul Central cu Aleea scriitorilor, Parcul Valea Morilor, imens si frumos. Si or mai fi si altele, eu prin astea am trecut.
       Probabil cu ocazia zilei de 27 martie (Unirea Basarabiei cu Romania) la statuia lui Stefan cel Mare, din Parcul Central, erau cateva coroane frumoasa si garoafe depuse de jur imprejur. In data de 30 nu mai erau acolo, era curat. Nu-i ca la noi cand asteptam sa se ofileasca si sa se rupa si sa para jalnic tot...
              Am umblat si cu autobusul prin Chisinau, cand am avut nevoie, biletele se iau din autobus, 2 lei moldovenesti biletul, foarte ieftin (cam 50 de bani, in banii noștri). Banii i-am schimbat la o banca, plin de oficii exchange. In magazine se poate plati cu cardul. Nu mi-a intrat roaming-ul, n-am inteles de ce, si de la reprezentanta din Moldova a zis ca trebuie rezolvat din tara. Am lasat asa lucrurile, am vorbit pe facebook dar enervant, totusi. WiFi in multe locuri.
           A fost un bun prilej de a ma reintalni cu niste oameni dragi și de cunoaste niste bibliotecari tare faini, care au impartasit cu bucurie din ceea ce sunt si ceea ce fac. Si  tare faine lucruri fac in bibliotecile lor!
          Am trait niste intamplari frumoase acolo si am intalnit niste oameni faini. Mi-a placut povestea vanzatorului de clopote de portelan...
        Mi-au placut mult librariile lor! (N-am prea rezistat, dar sa nu mai spuneti la nimeni, multumesc. Mi-am cumparat trei carti cu povesti din Chisinau. Si am primit o carte minunata in dar, Dansul florilor! :), cat de curand voi citi copiilor din Romania din ea.)  Si bomboanele Bucuria. Si placintele de La plăcinte. Cica e franciza, si in Ro este, indrazniti (atacati-le pe alea cu branza sarata, pe alea  cu dovleac... sunt dementiale).  Si  daca ajungeti, mancati si niste prajituri cu gust de ciocolata, lapte praf si ambrozie :). Neaparat! 
                                     

























































E frumos la Chișinău, îndrăzniți! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu