;

marți, 4 martie 2014

Helsinki, impresii (2)

mda, acum stiti cu totii ca in apropiere de Helsinki sta Mos Craiun... eu am trecut pe langa magazinul lui Mos Craciun  dar, avand constiinta incarcata, numa` ce-l mancasem pe Rudolf (The Red Nose Reindeer) n-am mai intraznit sa intru sa nu-mi sara spiridusii in cap...
 
asa ca am mers mai departe la Biserica de piatra, unul dintre marile obiective ale orasului, adica Temppeliaukio Church :), facuta din granit, sculptata si cu o cupola din cupru (cred) si sticla. Moderna. Interesanta. O muzica religioasa in surdina.Un loc de reculegere. Frumos. Avea si un balcon, poza asta de acolo am facut-o. Era si o orga faina si cica in fiecare zi este concert de orga, eu n-am ajuns la ora potrivita.
M-am indreptat spre Parcul Sibellius. Nu stiu daca mai are rost sa zic ca is impresionante parcurile la ei, mari, alei largi, multe, copaci, oameni ce ies la plimbare cu cainii lor sau se plimba cu bicicleta...
Si in parcul asta este monumentul lui Sibellius, vestitul compozitor. Zice-se ca se aud niste sunete faine de bate vantul sau daca canti pe sub aceste tuburi. Fiind cam innorat eu nu m-am mai riscat sa cant :)!
Apoi i-am intalnit pe cei trei veseli naparstoci, cu catelu` patru! Adica trei vrabiute de sporovaiau in limba lor si se distrau de numa`, mie mi-a placut ca erau toate murdare pe haine dar nu aveau nicio treaba :)

P.S. 
La Helsinki transportul in comun este foarte bine  pus la punct. Din aeroport am luat autobusul 615 (5 euro biletul, vreo 30 de minute pana in centru) pana la Gara centrala (Rautatientori sau Central Rail Station, ca acolo aproape toata lumea stie engleza). De acolo, pe jos,  maximum un kilometru pana la Kamppi, un centru comercial si la parter, din interior, e statie de bus spre foarte multe destinatii. Este si statie de metrou acolo. Nimic complicat si foarte simplu de inteles cum functioneaza. Biletele se iau din autobus, de la sofer.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu