;

duminică, 15 decembrie 2013

Future Library Unconference 2013, 9-10 decembrie, Atena

           Future Library Unconference 2013 (9-10 decembrie, Atena) a fost evenimentul la care am participat gratie unei burse oferite de Bill and Melinda Gates Foundation. 
           Acolo a fost locul unde oameni din diverse domenii de activitate: bibliotecari, ingineri, educatori, artisti, designeri s-au conectat pentru a impartasi din experienta lor  pentru a dezvolta/inspira comunitatea, pentru a redefini bibliotecile noastre. 

           O agenda foarte frumoasa, ateliere paralele si decizii greu de luat, ai fi vrut sa fii in mai multe locuri deodata :) pentru a afla idei de bune practici de la colegii din Danemarca, Olanda, UK, Egipt, Albania, Serbia, Finlanda, Croatia, Kosova, Bulgara, Serbia, Grecia, Romania ... 
           Mese rotunde, discutii interesante despre viitorul cartii electronice, despre campanii de vara pentru citit si ateliere creative, despre bibliotecile ca spatii de invatare, despre digitizare, despre viitorul bibliotecilor, chiar.
           Am participat la un atelier creativ  "Make, create, inovate" la care primeai un kit (niste componente elecronice, foarfeci, lipici, hartie colorata...)

si grupul trebuia sa construiasca un "robotel", cu o tema la alegere). Grupa mea a construit o carte care, cand o deschideai nasul renului lumina si claxona :)!  Asa ceva mi-ar placea sa facem si in biblioteca noastra. Toate grupele s-au distrat si au construit ceva, al nostru era cel mai simplist, ram numai fete in grup, asta se fie explicatia?!, altii au folosit mai multe chestii din  kit-ul ala si a doua zi, in plen au fost prezentate capodoperele, micii ingineri pe scena, sooo da, am fost pe scena :).

         Am participat la un atelier "Green city-together for a better life", o idee interesanta despre cum sa conectezi doua spatii, de exemplu biblioteca de un parc, cum sa ii faci pe oameni sa devina cetateni activi si
sa se implice. Am participat la un atelier de advocacy.
        Am vizitat o biblioteca de cartier Ilioupoli, foarte frumoasa, spatii de lectura, sectie pentru adulti si copii, 2 bibliotecari, deschis de la 8 la 20,
aici exista si un MediaLab (adica un spatiu mare cu calculatoare, o masa cu ecran de proiectie, un spatiu de vizionare (niste canapele si un ecran mare), un mic studio de inregistrare si un loc de joaca, 2 leagane, o bancuta si un titirez+un TV mare, nu stiu cat sa zic ca era tot MediaLab, hai sa zic 100 metri patrati, arata super). 

        Am vizitat si "Stavros Niarchos Foundation Cultural Center", impresionant...desi e criza, in Atena se construieste masiv, acest centru va cuprinde Biblioteca Nationala a Greciei, Opera Nationala, un parc foarte mare, o parcare de 1000 de locuri..., centrul este construit de aceasta fundatie si va fi donat statului grec, cand se va finaliza lucrarea. 
        Am cunoscut oameni entuziasti si frumosi la Atena si am aflat multe lucuri interesante.
        In afara conferintei, am vizitat sala de lectura a Bibliotecii Nationale, foarte frumoasa :)!
        Multumesc Fundatiei Bill si Melinda Gates pentru aceasta oportunitate. 

2 comentarii:

  1. Ma bucur pentru tine si sa dea Dumnezeu sa te vedem zimbind cit mai des de acu inainte si sa impartasesti si altora din .....experienta, bucuria, calmul, rabdarea si iubirea ta.....

    RăspundețiȘtergere