;

luni, 10 martie 2014

Helsinki si bibliotecile (2)

          Am ajuns si la Biblioteca Rikhardinkatu, cea mai veche biblioteca publica nordica. Frumoasa si aceasta, sase nivele, sali de lectura, spatii de socializare, andrele  si ate :), o gramada de spatii retrase pentru lectura, relaxare,  studiu sau acces la internet. Sali de conferinte, autoimprumut, acces liber la raft, calculatoare, tablete, expozitii de tablouri sau de carti, caiet de impresii pentru vizitatori...si da, utilizatori.







          Apoi am ajuns si la Library 10, o biblioteca specializata pe muzica. In fiecare zi acolo merg 1500 de oameni! Erau foarte multi si atunci cand am trecut pe acolo. O colectie impresionanta de muzica, pe diferite suporturi, posiblitatea de a digitiza documente, studio de inregistrare, acces la internet (2 ore pe zi/ utilizator maxim, 15 min. pentru urgente), sala de conferinte (ce se inchiriaza gratuit), de fapt in afara de imprimare totul era gratuit. Poti sa imprumuti pana la 40 de u.b. si sa le tii o luna, cu exceptia unora pe care nu le poti retine decat pentru sapte zile.Rafturile sunt mobile, pe roti, se poate recrea spatiul in functie de evenimentele din biblioteca si acolo se organizeaza multe concerte, diferite genuri muzicale. 



Alta biblioteca, pe care am vazut-o, deserveste cei 850 de locuitori ai fortaretei Suommenlina si turistii de trec pe acolo. O bijuterie si asta. Nice and cosy :). Media e 50-100 de utilizatori pe zi. Aveau un proiect si pe baza cardului locuitorii puteau intra in anumite zile in biblioteca in absenta bibliotecarului. :) Adica... foarte tare, frate! :)



Biblioteca Universitatii Laurea din Espoo, micuta si draguta, stil minimalist, am vazut si depozite si unde era un pic de loc era  si un computer :)...






Si ultima biblioteca, la care am ajuns din intamplare, Biblioteca Pohjoismainen...







           Mda, cam asa aratau bibliotecile pe care le-am vazut eu. Mi s-au parut foarte frumoase, calde, primitoare.Multe erau deschise pana la 10 seara, in anumite zile ale saptamanii. O gramada de programe si servicii, pe diferite categorii de public, acces cu animale in biblioteca... public de toate varstele...
          Am ramas cu ideea ca e frumos sa lucrezi intr-o biblioteca, si de ar fi sa pot alege din nou n-as schimba lucrul acesta :), e tare fain pe acolo si nu stiu daca ma mai poarta pasii vreodata la Helsinki, dar voi, daca mergeti, sa imi povestiti... ca tare drag mi-a fost acolo. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu