;

duminică, 2 martie 2014

Helsinki, impresii (1)

          Helsinki :), capitala Finlandei ... o experienta frumoasa si interesanta. Helsinki e asa un amestec de culturi si civilizatii :),  suedeza, rusa si finlandeza. Arhitectura interesanta, muulta caramida rosie, stil neoclasic,strazi largi, pietonale multe, piste de biciclete, patinoare, patinatori de toate varstele, transport public impecabil (la ceas, la minut), oameni frumosi si linistiti, n-am auzit pe nimeni strigand in gura mare (nici pe strada, nici in autobus), am vazut sase fumatori in cinci zile :), parcuri imense, veverite, multe-multe magazine si, desi se plang de criza, era plin de oameni si la shopping si in restaurante. Helsinki si bibliotecile... WOW,  am sa scriu zilele astea despre asta, e incredibil :) ce frumos poate fi, au intr-adevar un cult pentru biblioteci dar, sa fim seriosi, asta e semnul unei tari dezvoltate.  Nu stiu cand ii ajungem, zic sa fim optimisti :).
         Finlanda tara celor 1000 de lacuri, mi-au mai ramas cateva de vazut :), tara celor un milion de saune :), se zice ca exista o sauna la 5 oameni, populatia tarii e aproximativ 5,4 milioane de louitori, 70% din suprafata e acoperita cu paduri (*daca imi amintesc bine). Spatii largi, o gramada de lucruri de facut si de vazut. Timp sa fie!
         Asa ca am luat Helsinki la pas. 
         Fiind o tara nordica, girafele sunt animale de companie! :D :D :D

Piata Senatului, emblema a Helsinki-ului si catedrala. Frumoasa, am intrat si in interior:

Patinoarul de langa gara 
Un parc, seara
O strada pietonala...
 Traditii si obiceiuri, ice swimming sau poate sauna... observati va rog doamna care inoata, in dreapta scarilor. Na, era seara, catre 8, batea vantul binisor, eu aveam  geaca cu gluga. Apa era inghetata, doar un perimetru de 10 metri patrati era sparta, doar in zona scarilor. Nu-i asa ca ii tare tipa asta? Niiice :)
Bridge of love :), ahhh ce imi plac mie podurile astea! Imi amintesc de Budapesta si de Praga. Really nice!

Catedrla ortodoxa Uspensky, la ceas de seara

PS:  
Sfarsitul episodului 1. Chiar e frumos acolo :)! 

           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu