;

miercuri, 5 martie 2014

Helsinki, impresii (3)

Iar la pas prin Helsinki, in drum spre Cetatea Suommenlina, am trecut iar prin Piata Senatului si  am vazut si Caterala la lumina diminetii. Acum, pe lumina, remarc si stelutele de pe cupole si mi se pare ca e si mai frumoasa...
in drum spre Catedrala Uspensky am trecut  pe langa port. Apa era inghetata si era o priveliste ce iti taia rasuflarea. Am stat proptita de o balustrada si am ratacit cu privirea pret de cateva minute ca prea era frumos...
la 50 de metri era podul langa care cu o seara inainte o doamna inota :)
Biserica Uspensky,
biserica ortodoxa ruseasca, in interior n-am apucat sa intru, am ajuns prea devreme :), de afara foarte faina mi s-a parut cu caramida rosie si cu 18 turle cred, aurite sau poate chiar de aur :)
          De acolo am luat feribotul catre Suommenlina (dar despre asta povestesc maine, tare faina cetatea).
          Si la intoarcere m-am oprit pret de cateva minute in piata centrala, unde se vindeau tot felul de prostii, maruntisuri, alimente, magneti si alte suveniruri ...

Inainte de a pleca din oras am urcat la erajul 14 al hotelului Torni, nu departe de gara pentru a vedea orasul de sus :). Foarte fain, desi apa era inghetata si cerul asa pastos...imi inchipui ce fain trebuie sa fie si vara pe acolo.
          Interesant orasul asta, pe mine arhitectura m-a dat gata, si strazile largi, si parcurile mari, si bibliotecile lor, si oamenii lor frumosi.. dar despre asta maine sau poimaine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu