;

joi, 6 martie 2014

Helsinki si bibliotecile (1)

        ...cum fiecare om are o magie, atunci cand ajunge in alta tara isi doreste sa vada ceva anume, asa si eu mi-am dorit sa intru intr-o biblioteca la Helsinki. 
Prima biblioteca in care am intrat a fost una din Espoo, oraselul din zona metropolitana a Helsinki-ului, nu cea mai mare  dar care era in apropierea hotelului in care stateam. 
          De la bun inceput am ramas placut impresionanta. Ma asteptam sa fie frumos acolo dar nici chiar asa... :)
         De cum intri este o masinarie mare in care faci "check out", iti descarci singur cartile... ele se duc pe o banda si se repartizeaza singure dupa codul de bare pe anumite pozitii de unde le duce bibliotecarul la raft. :) 
        Bibliotecarii foarte atenti si draguti, deschisi. Am pus o gramada de intrebari si am facut cinci gramezi de poze pentru ca nu ma puteam opri :), in biblioteca asta trec pragul zilnic 1000 de oameni. Da. WOW!               Am vazut aici oameni de toate varstele, biblioteca era deschisa in unele zile pana la ora 9 seara, era voie sa vii cu caini la biblioteca :), si pe langa serviciile traditionale aveau un program terapeutic pentru copii, cu caini, ceva in gen Book Buddies. (Cum lumea e mica, intr-o seara stateam alaturi de o localnica intr-un autobus, vecina cu "un caine din acesta" si imi povestea despre el :) ) Apoi aveau o gramada se spatii de socializare , o imprimanta 3 D, spatii pentru vizionare/auditii, sala de lectura, colt pentru crosetat/impletit, masina de cusut sau masa de calcat, instrumente muzicale, jucarii si jocuri, sala pentru seriale...in biblioteca... 
Bicicleta asta duce carti la plaja pentru cei interesati :)

 Oamenii isi fac auto-imprumut, adica isi scaneaza singuri documentele ce vor sa le duca acasa.
         Am vazut atatia oameni in biblioteca asta, copii si adulti,  batrani...unii citeau presa, altii carti, ascultau muzica, se jucau pe calculator, navigau pe net, o mama ii citea copilului dintr-o carte...
Mda, asa cum trebuie sa fie intr-o biblioteca, frumos! Am plecat de acolo zambind si mi-am dorit, inca imi doresc, sa vad aceste lucruri si in Romania, pentru ca da este posibil! 

PS: am crezut  ca o sa scriu o singura postare despre biblioteci , si n-am scris decat despre una :) azi. De aveti drum prin Espoo...rogu-va sa treceti pe la biblioteca, Biblioteca Tapiola.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu