;

vineri, 22 aprilie 2011

CRE(Ș)TIN ORTODOX

            Mda, eu cred că suntem o țară de cretin-ortodocși. La chestia asta m-am gândit de mai multe ori. Și asta cred. Mi-a zis prietena mea că la emisiunea lui Gâdea s-a dat un reportaj făcut de o televiziune locală, în care fiii satului erau întrebați : cine a scris BIBLIA? Unii cred că Eminescu, alții că Alecsandri, alții știu doar că un autor român, li se sugerează că poate o fi scris-o un popă și răspunsul care vine e halucinant, de-a dreptul... poate că da, dar nu ăla de la ei că al lor e tare hoț. Apoi ce se sărbătorește de Crăciun, dar de Paști? Oamenii habar n-au, dar țin post, își fac cruci, fac de mâncare că atunci se întâlnește familia... Unu știe că de Paști se taie mielu, de Crăciun - porcul... Io nu știu ce să zic, adică n-am cuvinte... Da CHIAR AȘA? Mai erau și altele dar nu îmi mai amintesc acum.Oamenii ăia au mers la biserică zeci de ani. Adică de ce se mai duc dacă tot degeaba... Să-i vadă lumea? Să vadă cine mai merge? Să ce???
           Mă enervează situația asta. Mă enervează statul român pentru că nu investește în învățământ de calitate. Țin minte că acum câțiva ani se discuta să se introducă obligatoriu religia ca disciplină și mi se părea aiurea. De ce să fie obligatoriu? Bun, acum nu mi se mai pare. Dacă nici bătrânii nu mai știu atunci cine? Bunicii mei știau. Mi se pare Aiurea.
           N-am văzut emisiunea. Mai bine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu