;

sâmbătă, 26 mai 2012

Hess

Teatrul de Nord Satu Mare, iar :)
           aseara am vazut Hess. Monodrama de Alina Nelega Cadariu. Vezi textul aici. Mi-a placut. Monolog. Interesant. Taios. Amuzant. Enervant. Trist. o mie de ganduri ce trec unul dupa altul. cu sau fara legatura. 
           Am cautat textul pentru ca a fost un pasaj interesant. Se vorbea despre D-zeu cam asa  "... , am tot incercat sa-ti atrag atentia. Si te rugam, incercam sa te fac sa-mi vorbesti. E bine sau nu e bine, sa merg sau sa nu merg acolo, sa intru sau sa nu intru? Sa semnez sau sa nu semnez? Ce sa fac, Doamne, da-mi un semn! Si tu...nimic. Pina-ntr-o zi mi-am dat seama. Cum era sa stiu ca esti mut? Ma gindeam eu ca esti surd? Ca vorbesti prin semne? Ca doar de-aia zicem toti: Doamne, da-mi un semn! Si semne erau destule: alunite, cutremure, pete in soare, vitei cu doua capete, solnite rasturnate, inundatii, meteoriti, circei, epidemii – de unde era sa stiu care sint de la tine? Pai ce insemnau niste semne nesemnate? Anonime!? Si-atunci mi-am zis: da’ ia stai putin, poate ca asta nu stie sa semneze. Daca nu aude, nu vede, nu vorbeste, e clar ca nu scrie si nu citeste. E analfabet. Ne lasam condusi de un analfabet? Noi, cea mai culturala natiune a Europei, centrul Europei, centrul ..."
            Hess, ultimul nazist.cine a fost Rudolf Hess ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu