;

marți, 27 martie 2012

Praga :)

           Evadarea asta la Praga a fost minunata. Praga este un oras-capitala foarte frumos. Inteleg acum de ce lumea cumpara tricourile alea cu I love Praga si de ce revin acolo cu drag. Mi s-a parut incredibil de frumos. Am ajuns la marile obiective, pe care ni le-am propus din citite, plimbandu-ne. Adica... ne-am plimbat toata ziua, ce mai :). Fain ca sunt toate apropiate, dar tare mi-ar placea sa aflu cati kilometri am facut intr-o zi. Cred ca multi :). Tare multi. Dar vezi atatea lucruri faine ca nici nu simti cum trece timpul. Am facut o gramada de poze si acolo ai la ce sa faci poze,mie mi-au placut multe chestii.
          Am vazut castelul, am prins si schimbarea de garda (la ora 12), frumos, Podul Carol, Turnul Petrin, Manastirea Strahov si biblioteca (superba!!!), Catedrala Sf. Vitus, Ulita de aur, plimbare prin cartierul evreiesc (tinta era sinagoga "veche-noua", voiam sa vedem ceasurile alea doua dar mi-am inchipuit ca e o singura sinagoga care are ceva nou pe o sinagoga veche, prin urmare am trecut pe langa ceas... adica a intrat si ceasul in poza dar eu nu l-am vazut cu ochii mei :D, si nu ne-am lasat pana nu l-am vazut, adica ne-am mai invartit o data ca doar-doar "pun astia si ceasul ebraic intre timp"  si taaanaaam... acolo era pe cand ne-am intors :D
am intrat in tot felul de biserici (tare frumose mai erau), Ceasul astronomic - am urcat in turn, puncte de belvedere, Casa dansatoare, Zidul John Lennon...

          Acolo era deja primavara, copacii multi erau infloriti. Orasul era in forfota de dimineata pana seara, o gramada de turisti. Numai oameni cu aparatul foto si cu harti, ghiduri in mana. Am umblat si eu cu ghidul in mana, citeam ceva si-am intrat drept intr-un stalp de mi s-a rupt harta si io m-am bucurat cu glas tare, bine ca am avut cartea la mana ca altfel trageam un cap de nu ma vedeam, la care inteleptii graiesc... te gandesti ca daca n-aveai ghidul nu dadeai in stalp. Da, recunosc, la asta nu m-am gandit :D
         Acolo toata lumea stia ceva engleza, am intalnit doar doi oameni care nu stiau deloc, asa ca a fost simplu sa gasim ce cautam. Aveam emotii ca am citit pe net ca ei nu prea stiu engleza si io stiu sa zic doar "dobrideni" si "voda" (daca asa se zice si la ei la apa :) 
           Am facut tare multe poze, plus astept niste poze, asa ca am sa revin cu foto din Praga. Tare fain e acolo si daca ai ocazia eu zic ca merita vizitata.
          Parerea mea:  la Praga e de mers de luni pana vineri, sambata era o nebunie pe Podul Carol... asa ca furnicile erau oamenii. Nu-mi place inghesuiala asta, imi inchipui ca vara e groaznic de mers ca nu vezi obiectivele de oameni. 
           
         

2 comentarii: