;

miercuri, 28 martie 2012

Praga (episodul 2)

         In Praga pe oriunde te-ai plimba gasesti ceva de fotografiat, o piatra, o emblema, o fereastra, o statuie,  o floare, o masina de epoca, o rata, o lebada, un pescarus, ... o si un :)
          pe Podul Carol sunt nenumarate statui (adica 30 :) ) si la o placa cu Sfantul Nepomuk (care a fost ucis din cauza ca nu a zis regelui pacatele reginei aflate la impartasanie) exista un ritual, mana stanga pe o cruce, mana dreapta pe Sf. si piciorul drept pe un buton (sa-i zicem) care era pe jos si zice-se ca trebuie sa iti pui o dorinta. Am facut si noi "ritualul" si acolo unde punea lumea mana era foarte lustruita.
          Curios acolo ca in fata Muzeului de jucarii exista o statuie nud, barbat. Asa, daca m-ar intreba cineva as zice hmm, traznita idee, poate n-au gandit prea bine muzeul :), poate trebuia sa il puna in fata muzeului sexului. N-am ajuns dar prietenii cu care am fost au ajuns dar n-am intrebat ce era in fata muzeului. Poate o papusa Barbie (ar fi logic)... si unde voiam sa ajung... baiatul asta era cam lustruit in anumite zone, nu spui care :) poate ca si aici trebuia sa iti pui dorinta, nu stiu :) Nu mi-am mai pus :D.
            Acolo am trecut o data de testul turistului, prima seara cand am ajuns am mers sa ne plimbam si am mancat intr-o piata un carnat cehesc imens. 2 costau 60 de coroane si am platit cu o bancnota de 2000 si ne-a dat rest de la 1000. Am numarat de doua ori banii, ne-am indreptat catre vanzatoare si aia a si indreptat 1000 de coroane fara sa mai fi apucat sa zic ca nu a dat rest cum trebuie :) Apoi am mers la o bere la  Restarantul Svejk lucru care m-a incantat peste masura.
            Mi-a placut ca spre castel se putea urca pe diverse stradute, una mai frumoasa ca cealalta, panorame, castele, drum si panta, scari.... Asa am baut pe Nerudova o bere de 400 ml, halba, la aproape 4 euro, greit tzepokus... cand puteai bea linistit la un euro la 500 ml in multe alte locuri pe aproape, tot pe Nerudova. Dar Nerudova rocks! Meniu n-aveau si nici cu gandul n-ai gandi... Asa ca din acel moment am intrebat ce si cat, cum, unde... O chestie interesanta pe unde am mancat ei isi luau ciubucul inainte sa aduca restul. 
          Mi-au placut tare mult vitrinele magazinelor. Era atata culoare in ele... si ma-ntrebam de ce la noi nu arata asa. Erau ca niste bijuterii.
            Cladirile sunt in general foarte inalte, foarte apropiate intre ele, mergi pe stradute inguste, toate pline cu magazinute, o placere sa pierzi vremea pe acolo.
mda, mai revin cu poze ca am facut o gramada  :) numai ca n-am avut timp sa le ordonez dupa vreun criteriu. 
        Sa ai o zi faina! Ca si a mea :)
 
           

2 comentarii:

  1. Pai da... Nu prea ai cum sa nu te indragostesti de orasul asta... Cat despre fotografii, mai lasa la o parte meseria si ordonatul si pune-le la gramada :))
    Tschüssi! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. asta asa e. ca nici nu stiu ce sa povestesc ca atatea s-au intamplat :) ma uit la poze si mor de ras. tare fain a fost.stii si tu cum e :)

    RăspundețiȘtergere