;

miercuri, 7 martie 2012

Cartea somnifer

        ... cred ca fiecare a citit cel putin o carte somnifer. O carte somnifer e cea care dupa ce ai citit trei randuri, trei pagini te-apuca somnul. Na, acum nu stiu de ce  dar noua mea carte somnifer, parca nici nu-mi amintesc de cea  de dinaintea ei, este Fratia inelului de J.R. R. Tolkien.
         Cu toate ca diverse televiziuni (re)difuzeaza filmul sau il puteam vedea pe calculator, am refuzat sa ma uit pe principiul cartea bate filmul.
         In vremuri vechi, eram la Timisoara si pe la 12 noaptea am plecat la cinema, rula prima parte si muream de somn, imi amintesc ca tinea trei ore, sau ma rog cand nu iti place ceva timpul se dilata si ti-e potrivnic... si mi se lipeau ochii parca cu superglue. Stiu ca mi s-a parut o prostie si toti erau incantati de ce vedeau numa` eu nu :). Asa ca, mi-am propus sa citesc cartea candva. Cartea are trei volume, eu sunt la volumul intai, saptamana asta termin volumul intai, saptamana viitoare n-am timp, asa ca volumul doi si trei mai incolo. 
       Cartea e faina, e greoaie la inceput, dar povestea este frumoasa si te tine (daca n-adormi). Am descoperit cu tristete un copac care seamana cu copacul din Harry Potter si asta m-a infuriat oleaca, pentru ca tin minte ca atunci mi-am zis dom`le ce imagini mishteaux are Rowling asta si ce sa vezi ca nu prea era originala... Mda. So, copacul lui Tolkien e mai frumos :).
         Cine are chef de o poveste frumoasa sa citeasca O poveste cu un hobbit, scrisa tot de Tolkien. Imi pare rau ca n-am citit-o cand aveam zece ani dar pentru povestile frumoase nu-i niciodata prea tarziu. Povestea e scrisa cu mult, mult farmec, e un roman fantasy, o carte despre prietenie, loialitate, cu pititci, gnomi, iele, vrajitori si cate si mai cate. Aventura prin care trece hobbitul Bilbo Baggins te tine cu sufletul la gura :), binele invinge raul,  si inelul pe care-l gaseste (hmm, si mie mi-ar trebui unul) e fermecat magic, dar nu zic ce face inelul, musai trebuie sa cititi :), si inelul (revin) se regaseste in romanul Fratia inelelor.
          Na, zi faina sa ai! :)
          
          
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu