;

duminică, 15 ianuarie 2012

Zen. Curat Zen!

          Am citit zilele astea o carticica, cu povestiri zen. Am citit si prefata, of course, ca mie imi plac prefetele, dar am citit-o dupa ce am citit carticica. Era mai bine daca incepeam cu prefata dar, cum tot zici tu ca vreau sa stiu dinainte si sa n-am niciun fior, iaca m-am privat de fiorii aia si pe alocuri n-am inteles nimic.Ba, mai mult, am zis si altora ca is niste aberatii pe ici, pe colo, asa aiurea si fara sens si m-am indoit de zen-ul „lor”... Na, aseara am citit si prefata. Si ce sa vezi, minune mare :D, scrie clar ca pe langa povestiri, parabole sunt si koan-uri. Koan inseamna ”povestire nedeslusita si fara raspuns logic” si erau folosite pentru eliberarea mintii de logica. Asta explica niste lucruri :) N-am mai auzit cuvantul asta. :)
         Hai ca transcriu un koan... Goso (un maestru) a zis : ”sa presupunem ca intalnesti un maestru Zen pe drum. Nu poti sa ii vorbesti. Nu poti sa stai acolo tacut. Ce vei face? La acest koan, unul din comentariile lui Mumon, alt maestru, a fost ”ii tragi una!” :D  Curat Zen! :)  
          In concluzie, frumoasa carte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu