;

duminică, 17 martie 2013

Pozitia copilului

           Tare m-am bucurat cand filmul asta (romanesc)  Pozitia copilului, a luat Ursul de aur la Festivalul Internațional de Film de la Berlin, 2013.  Asa ca am fost la film.
Trailerul:
           Filmul interesant. O radiografie a zilelor noastre cand banul deschide multe usi.Trist dar adevarat. Filmul e povestea unei mame (Cornelia) cu un statut social privilegiat care are un fiu. Un fiu care are perioade cand ii convine ca este ajutat de familia lui si alteori izbucneste ca vrea sa fie independent. Este incapabil sa rezolve el lucruri sau sa isi asume anumite responsabilitati si e un inadaptat social care "la anul isi da doctoratu`" dar vorbeste cu ai lui, la nervi (scuzabil, nu?) cu "va... in gura!" Minunat.
           Fiul mamei face un accident de masina si omoara un copil de 14 ani.
           Ma-ntorc la mama (Cornelia), ziceam ca e povestea unei mame... mama asta, face ce poate pentru a-si salva copilul de inchisoare. Da telefoane la prietenii prietenilor, are acces la declaratii, intervine pe langa martor pentru a-si schimba declaratia, se intalneste cu cine trebuie, rezolva lucrurile pentru ca toate lucrurile au un pret, nu-i asa?  (Asa din fotoliu era foarte enervant. Lucrurile astea chiar se intampla zi de zi.Politia divulga date. Faptele unora se pot acoperi.) 
           Cam despre asta este filmul. Se termina intr-o nota optimista. Fiul in sfarsit face si el ceva!!!
          Actorii joaca foarte fain. Mi-ar fi placut ca dialogul dintre mame sa fie mai grav, sa smulga niste lacrimi, mie mi s-a parut ridicol... mama Cornelia nu putea empatiza cu mama care isi pierduse copilul si ii vorbea despre copilul ei, ca numai unul avea! Adica... tu ai pierdut ceva si celalat iti vorbeste despre ce n-ar vrea el sa piarda!!! Culmea. 
          Am citit inainte sa vad filmul doua cuvinte, cum ca filmul este despre o mama posesiva, o mama cu dragostea sufocanta pentru baiatul ei. Atat. Nu-mi place sa stiu dinainte despre ce e vorba. Acum, ca l-am vazut, n-as zice ca despre asta e ... e adevarat ca era curioasa, indiscreta, vaca :)... dar cred ca e prototipul  mamei care face orice sa isi ajute copilul cand e la ananghie.
         Si cine n-a dat un telefon cand a avut nevoie? :) Si da, statea in puterea ei sa rezolve lucrurile.
PS: recomand filmul asta si, daca-l vedeti, sa imi ziceti cum vi s-a parut. Pentru distributie, vezi pe IMDb.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu