;

marți, 4 august 2015

Glavoi, Muntii Apuseni, Padis - dupa 10 ani

          Fost-am dus de acasa, fost :). Sa tot fie 10 ani de cand n-am mai fost in Glavoi. E un loc tare fain de care ma leaga niste amintiri tare dragi. Cand am ajuns prima data acolo am gandit ca e locul in care tre sa mergi cu omu pe care il iubesti. De unde si pana unde gandu asta nu stiu zice, asa am simtit atunci. Acum multi ani in Glavoi era mishteaux, oamenii mergeau cu cortul si cutreierau muntii, era o rulota, de unde iti puteai lua conserve, bere, ceai, placinte la preturi decente si cam atat. Putini oameni mergeau cu masina pentru ca drumul era varza, multi mergeau pe jos, asa am ajuns si eu prima data in viata mea, din Arieseni pe jos, pe un traseu lung (dar fain) ce ducea prin Poiana Florilor, imi amintesc si ca mergeam pe banda rosie dar asta nu mai stiu daca era adevarat :). Pe urma am aflat ca era si un traseu scurt si pe ala l-am folosit de mai multe ori.
          Acum, dupa 10 ani, aproximativ, am gasit Glavoiul schimbat. Foarte multe masini, si mai multe corturi, o gramada de gratare, vreo cinci terase cu mancare  calda si rulota si ea pe acolo. Da, nu zic ca trebuie sa vanam acum cu totii dar civilizatul Glavoi m-a dezamagit oleaca. Unii oameni, cum le-ar zice cineva "pantofarii" sau "paltonarii", stateau hodiniti langa cort si faceau friptane, ziua si seara, aceiasi zi si aceiasi seara. Peste zi eram pe traseu si nu stiu ce faceau. Nu departe de noi erau unii de aveau o toporisca si taiau lemne, surcele, surcelute si aschiute dintr-un bustean, mai tot timpul cat erau in raza mea vizuala. O gramada de oameni cu securi, mergeau in padure, pac veneau cu niste crengi, recunosc ca deja mi se parea prea mult. "Rangerii" sau cum le zice astora de trebuie sa grijeasca de rezervatie unde erau frate, unde sunt? 
          Apoi despre binefacerile civilizatiei, masinile din care razbateau manele, rock, de sange albastru, de ochi vinetii! Astia cu Mozart nu erau acolo :). TOTUSI, NU disperati, tot acolo ii gasiti si pe adevaratii, de-si cara chitara si cat biruie incearca sa ii acopere cu vocea pe ritmuri de Cine trece in Valea Seaca.... :)
             Si apoi, daca tot te-ai dus cu masina in Glavoi, mi se pare logic sa tot dai inainte si inapoi, sa treci prin rau inainte si inapoi, s-o muti mai la stanga, mai la dreapta, inainte si inapoi pentru ca "te stiiiii". Nu-i bai daca mai iei o burta, masina rezista! 
            Intr-o seara, pe cand am ajuns la cort am vazut-o pe tipa" firestarter". Tipa vorbea british, tipu roman. Racnea constant "I`m the fire starter", daca va ganditi la prostii nu inteleg de ce. Eu am crezut-o. :D Pe la 11.30 ea s-a apucat sa urle dupa toporisca, sa crape lemne, totul british, cum spuneam. Pana la urma niste oameni de bine i-au invitat la focul lor, aleluia.
             A doua seara nu stiu ce s-a intamplat, am prins doar faza cand voia Mrs Firestarter sa vada o harta, a vazut-o, s-a urcat in jeep, a tras cu carligu intr-un bolovan, a dat o burta in panta si dusu-s-a.  Saracu, n-a fost sa fie, a question still remains : cine a mai aprins focul?
           Dar lasand astea la o parte Apusenii sunt tot foarte faini, am facut niste trasee grozave. Si RECOMAND Glavoi :). Tare recomand.

:) ...Despre ce trasee am apucat sa facem cat de curand :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu