;

luni, 3 septembrie 2012

La Ventspils, Letonia

         ... hmm, n-as fi crezut sa ajung in Letonia vreodata. si totusi :) am ajuns. cu greu. ca stau departe,  nu de alta. adica cu avionul Cluj-Bucuresti, Bucuresti-Istanbul-Riga si cu microbusul pana in Ventspils (190 de km). 
         mda, prima impresie cand am intrat in Letonia e ca seamana mult cu  Romania. Drumurile erau ca la noi :), cu damburi pe ici si colo, erau si portiuni excelente, nu zic ba. Mergeam cu microbusul cu o viteza de croaziera. aveam restrictii de 70 km, nu era mai nimeni pe sosea si ne taram ca melcul... daaar mergeam mult prin padure si asta era pur si simplu minunat. Am ajuns si la Ventspils. Am stat la un hotel de 3 stele, poate singurul de 3 stele de acolo si era ca un hostel. 
         Oraselul e frumos. Plin de culoare. Foarte multe flori. Fantani arteziene. Strazi largi. 
Dar cam pustiu. Am vazut foarte putini oameni. Si seara, rar vedeai vreo lumina aprinsa pe undeva. Casele lor au un singur etaj. N-am vazut niciuna cu doua etaje din cat am am apucat sa vad. Au tot felul de chestii langa care sa iti faci poze si niste parcuri imense. Mult, mult verde.

Si orasul are cam 40000 de locuitori. S-atatea parcuri mari. Si foarte frumoase. Si foarte curat. N-am vazut niciun chistoc de tigara pe jos, in schimb am vazut ca de la ora opt dimineata stateau in patru labe sa curete parcurile. Si, la o adica cine sa faca mizerie, numai turistii :)? ca localnici nu prea am vazut :). Mda, n-am vazut pentru ca am avut programul cam incarcat, si la ei magazinele se erau deschise pana la maxim ora 6, deci ei nu mai aveau de ce sa mai bantuie prin oras, asta este explicatia...
          Orasul e asezat pe malul Marii Baltice. Foarte fain. Am fost pana la plaja de trei ori, am prins un frig :), vaca albastra, un apus de soare si niste pescari, in fiecare zi altceva. Nisipul foarte fin si cu pietricele, plaja a primit Steagul albastru, e foarte curata si cu tot felul de leagane. 
          Am fost cu vaporul pe raul Venta, am fost la Castelul Livonian Order, la bibliotecile Parventa si Ventspils, la far, am ratacit pe stradute oleaca...
                    
         PS: La Ventspils am participat la Conferinta Internationala a Tinerilor Bibliotecari alaturi de alti opt oameni faini din Romania.
        Acolo in Ventspils e plin de vaci :) mici si mari, colorate, cu trei ochi, cu aripi, cu rochii, cu ...  dar despre asta maine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu