;

joi, 24 aprilie 2014

Despre fericire (cu Alice Munro si Eric-Emmanuel Schmitt)

          O daa, mai nou am descoperit ca imi place sa vorbesc despre carti prin comparatie. Imi place sa vad legaturi acolo unde ele nu exista si sa trag concluzia ca X a scris mai fain decat Y si ca W e mai talentat. (Intre noi fie vorba, cand am scris despre Colectionarul greu m-am abtinut sa nu il compar cu Bruckner... despre care am ajuns la concluzia ca "fura idei" :D).
          Am citit volumul de povestiri Prea multa fericire ale lui Alice Munro (de au luat Nobelul pentru literatura in 2013) si am fost profund deceptionata. Am citit pana la capat, cu greu. Povestiri grele. Destine cretine, situatii imprevizibile, oameni ce accepta destinul implacabil ... desi cica si despre fericire e vorba, trecuta, prezenta sau viitoare eu n-am simtit-o. Strigate de disperare mai degraba si neputinta. Mi-a ramas in gand prima povestire, probabil pentru ca a fost prima, oricum mi s-a parut prea de tot (un tata isi ucide copiii si pan` la urma sotia il iarta sau intelege ca langa el ar trebui sa fie acum ca doar si el e afectat de pierdere..., hello-yellow...aha...mda ). Nu, nu mi-a placut stilul. Deloc.Poate n-aveam eu dispozitia necesara, nu imi mai amintesc exact. Povestirile se incheiau intr-o nota optimista dar nu mi-au placut.
          Apoi, am citit niste povestiri de Eric-Emanuel Schmitt. Mergeam cu trenul pret de cateva ore si aveam nevoie de ceva fain. 
        De cand am citit Oscar si Tanti Roz mi-am dorit sa mai citesc ceva de el si la librarie nu ma puteam hotari ce sa cumpar, toate erau faine, dar pana la urma mi-am luat cartea dupa titlu "Cea mai frumoasa carte din lume", opt povesti de iubire, opt femei  in cautarea fericirii. 
          Alt fel de fericire. Molipsitoare. 
         Ei da, se schimba registrul. Nu am putut rezista tentatiei de a sti care e cea mai frumoasa carte din lume :D, imi venea sa citesc in librarie toata povestea, nu mai aveam rabdare. Ce frumos scrie omul asta. Daca nu ai citit niciodata ceva de el RECOMAND. 
         Si pentru ca poate aveti si voi aceasta curiozitate...oglinda, oglinjoara, care e cea mai frumoasa carte din lume?... va zic eu "care-i faza" :). Niste prizoniere scriu pentru fiicele lor pe cate trei foi de tigara "cea mai frumoasa carte din lume". Si cartea... este o carte de bucate scrise de mame catre copiii lor :). Emotionant mi s-a parut si tare frumoasa ideea.
          Si, in concluzie, Eric-Emanuel Schmitt scrie mai fain decat Alice Munro :D. Pam-pam! 
:D  :D :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu